Forum BMW KWIDZYN

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana klocków hamulcowych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW KWIDZYN Strona Główna -> Złota Rączka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerekBMWE30
Administrator



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:11, 24 Lut 2008    Temat postu: Wymiana klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich



Zaczynamy od podniesienia przodu samochodu i zdjęcia koła , naszym oczom ukazuje się piasta , tarcza hamulcowa oraz zacisk. Przy lewym kole odłączamy czujnik sygnalizacji zuzycia klocków i odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk przytrzymując kluczem płaskim sworzeń prowadzący. Mozemy wyjąć zacisk , podwieszamy go drutem do kolumny zawieszenia tak aby nie przeszkadzał. Wyjmujemy zużyte klocki , z lewej strony podważamy płaskim śrubokrętem i wyjmujemy czujnik sygnalizacji zużycia, zwykle czujnik nie nadaje się już do ponownego użycia ( poprostu płytka stykowa kruszy się w rękach lub jest przetarta ). Przy wyjętym zacisku nie naciskamy na pedał hamulca ponieważ spowoduje to wyciśnięcie tłoczka z korpusu zacisku.
Czyścimy miękką szczotką drucianą gniazdo klocków oraz powierzchnie prowadzące w korpusie zacisku. Badamy stan tarcz hamulcowych , jeśli tarcze mają wyzłobienia i widoczny kołnież powinno się je wymienić, ale jesli tarcze są jeszcze wystrczająco grube można je przetoczyć zdejmując taką ilość materiału aby uzyskać płaska powierzchnię. Sprawdzamy gumowe osłony przeciwpyłowe w zacisku czy nie są popękane , uszkodzone osłony wymieniamy na nowe gdyż powoduje to nieszczelność zacisku. Wciskamy tłoczek zacisku małym imadełkiem lub ściskiem stolarskim , podczas wciskania tłoczka płyn hamulcowy z układu jest wypierany do zbiorniczka i trzeba obserwować jego poziom, w razie potrzeby usuwamy płyn za pomocą strzykawki. Wciskamy nowy czujnik w gniazdo wewnetrznego , lewego klocka i zakładamy klocki (czystymi rękami). Wkładamy zacisk i przykrecamy go nowymi śrubami samoblokującymi (zawsze są w pudełku z klockami) momentem 35Nm przytrzymując sworzeń prowadzący płaskim kluczem. Podłączamy złączke czujnika z lewej strony , przykręcamy koła i opuszczamy samochód. Naciskamy mocno na pedał hamulca aż będzie wyczuwalny silny opór , sprawdzamy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku , w razie potrzeby uzupełniamy do stanu. Teraz trzeba się przejechac aby nowe klocki się ułożyły i dotarły , rozpędzamy samochód kilkakrotnie do ok 80km/h i delikatnie hamujemy do 40 stosując przerwy aby hamulce się schłodziły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW KWIDZYN Strona Główna -> Złota Rączka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin