SerekBMWE30
Administrator
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:11, 24 Lut 2008 Temat postu: Wymiana klocków hamulcowych |
|
|
Wymiana klocków hamulcowych kół przednich
Zaczynamy od podniesienia przodu samochodu i zdjęcia koła , naszym oczom ukazuje się piasta , tarcza hamulcowa oraz zacisk. Przy lewym kole odłączamy czujnik sygnalizacji zuzycia klocków i odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk przytrzymując kluczem płaskim sworzeń prowadzący. Mozemy wyjąć zacisk , podwieszamy go drutem do kolumny zawieszenia tak aby nie przeszkadzał. Wyjmujemy zużyte klocki , z lewej strony podważamy płaskim śrubokrętem i wyjmujemy czujnik sygnalizacji zużycia, zwykle czujnik nie nadaje się już do ponownego użycia ( poprostu płytka stykowa kruszy się w rękach lub jest przetarta ). Przy wyjętym zacisku nie naciskamy na pedał hamulca ponieważ spowoduje to wyciśnięcie tłoczka z korpusu zacisku.
Czyścimy miękką szczotką drucianą gniazdo klocków oraz powierzchnie prowadzące w korpusie zacisku. Badamy stan tarcz hamulcowych , jeśli tarcze mają wyzłobienia i widoczny kołnież powinno się je wymienić, ale jesli tarcze są jeszcze wystrczająco grube można je przetoczyć zdejmując taką ilość materiału aby uzyskać płaska powierzchnię. Sprawdzamy gumowe osłony przeciwpyłowe w zacisku czy nie są popękane , uszkodzone osłony wymieniamy na nowe gdyż powoduje to nieszczelność zacisku. Wciskamy tłoczek zacisku małym imadełkiem lub ściskiem stolarskim , podczas wciskania tłoczka płyn hamulcowy z układu jest wypierany do zbiorniczka i trzeba obserwować jego poziom, w razie potrzeby usuwamy płyn za pomocą strzykawki. Wciskamy nowy czujnik w gniazdo wewnetrznego , lewego klocka i zakładamy klocki (czystymi rękami). Wkładamy zacisk i przykrecamy go nowymi śrubami samoblokującymi (zawsze są w pudełku z klockami) momentem 35Nm przytrzymując sworzeń prowadzący płaskim kluczem. Podłączamy złączke czujnika z lewej strony , przykręcamy koła i opuszczamy samochód. Naciskamy mocno na pedał hamulca aż będzie wyczuwalny silny opór , sprawdzamy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku , w razie potrzeby uzupełniamy do stanu. Teraz trzeba się przejechac aby nowe klocki się ułożyły i dotarły , rozpędzamy samochód kilkakrotnie do ok 80km/h i delikatnie hamujemy do 40 stosując przerwy aby hamulce się schłodziły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|